Aanmaak en Beheer - Facturen
Onder Aanmaak en Beheer van Facturen kan je nieuwe dossiers aanmaken en reeds aangemaakte dossiers raadplegen.
Via een dossier geef je aan welk soort document je wil opmaken (factuur, kredietnota of offerte).
Per dossier kan je andere instellingen hebben op vlak van layout en nummering van het dossier.
Meer informatie hierover vind je hier.
Toevoegen | Voeg nieuw dossier toe. | Verwijderen | Verwijder een dossier. Let op: Om boekhoudkundig te kloppen laat Club Planner niet toe om dossiers te verwijderen indien er reeds een hoger dossiernummer bestaat. |
Afdrukken | Druk het dossier af aan de hand van de ingestelde template. | Exporteren als pdf | Maak een pdf op aan de hand van de ingestelde template. |
Geschiedenis Wijzigingen | Overzicht van alle wijzigingen die aangebracht zijn aan het dossier. | Dossier | Het dossier waarvoor je een nieuwe ingave wil aanmaken. |
| Template | De template die gebruikt wordt bij het exporteren of afprinten van een dossier. |
Onder tabblad Factuurregels vind je alle (te factureren) artikels terug. Deze artikels zullen ook op de template weergegeven worden bij opmaak van de pdf.
Om gemakkelijk losse artikels te facturen kan je in de kolom “Factuurcode” meteen de Invoice code selecteren uit het uitklapbaar menu die je bij Aanmaak en Beheer van artikels ingesteld hebt.
Betalingen onder dit tabblad hebben geen betrekking op de betalingen die je terugvindt bij het onderdeel Zoeken - Verkoop.
Deze worden ook niet tot de omzet gerekend en kunnen dus verwijderd en toegevoegd worden zonder de omzet te beïnvloeden.
Mails onder tabblad E-Mail geven een overzicht van alle mails die verzonden werden met betrekking tot de factuur in kwestie.